Boroznaki Tibi meglepte Nyirádon a nézőket és a saját navigátorát, Kiss Andrist is, hisz az A-s Zsigulit VFTS-re cserélte. A verseny nem tartott nekik sokáig, de a benyomásokról, és Andris meglepett arcáról kérdeztem…
- Mesélj Nyirádról!
- Sokat nem tudok sajnos…
- Hogy sikerült azt összehozni, hogy nem sikerült összehozni?
- Úgy, hogy elmértem egy kanyart. Én voltam a hibás, bevállalom. Az volt a probléma, hogy túl szűkre vettem egy balos kanyart. Volt egy kő a bozót alatt, ami megütötte a futóművet, irányíthatatlan lett a bal oldali kerék, és kiestünk.
- Nagyon összetört a kocsi?
- Nem. Amikor vége lett a versenynek, a szerviz feljött, kicseréltük, ami eltört, ott a helyszínen, és lábon lejöttünk. Szóval nem tetemes a kár, úgyhogy Pécsen megyünk - megszokni az autót és tesztelni.
- Ez már tuti? Mert múltkor még nem mondtad biztosra…
- Biztos, már a nevezést is elküldtük. És jó lenne ott azért többet menni.
(Azóta volt egy teszt, aminek a célja az autó beállítása volt... Tibi beállította... a jobb elejét egy fával, és egy fejen átfordulás során az egész bódé kapott egy, az idei párizsi autószalon trendjének megfelelő futurisztikus designt, de Tibi állítása szerint már erősen kalapálják a srácok és Pécsre új fény is kerül a kocsira... - a szerk.)
- Lépjünk egyet vissza! Andrisnak meglepetés volt a VFTS...
Mit szólt hozzá?
- Mikor elmentünk érte, már tréleren volt az autó, nézte, hogy kinek a kocsiját visszük. Nem nagyon hitte el, hogy ez itt most micsoda, de utána majdnem, hogy megkönnyezte... Nagyon tetszett neki a dolog, és mondta, hogy ez azért más kávéház, mint a sima A-s Zsiguli. Vígándpetenden tavaly a rajt után felfelé szinte fejjel lökdöstük az autót, hogy menjen, most meg nagyon gyorsan felszaladtunk. Andris mondta is többször, hogy ez erős… Tényleg érezhető a különbség.
- Hányadik gyorson estetek ki?
- Harmadikon. Addig mentünk egy prológot, meg két teljes gyorsot. Műszakilag nem volt problémánk, karburátor gondok voltak, de kiküszöbölhető volt.
- Addig hogy tetszett az autó?
- Nagyon, főleg, hogy addig vezettük a kategóriát és a H csoportot is. Ezzel a kocsival azért már labdába tudunk rúgni, azt vettük észre, és reméljük, ez így is marad. Ez az autó sokkal erősebb, nyomatékosabb, más a futómű, jobban fekszik az úton - nem véletlenül találták ezt ki anno az oroszok.
- Mennyivel kell másképp vezetned?
- Sokkal. Egészen másképp viselkedik, mint egy kis A-s Zsiguli: azt rángatni kellett, hogy beforduljon, ezzel pedig finom mozdulatokkal is lehet közlekedni.
- Most viszont ott volt a te régi autód is - immáron az is VFTS-ként. Milyen volt így látni?
- Azért a szívemhez nőtt az a kocsi is, tudom, hogy az egy jó autó volt, de ennek a fehérnek jobb volt az alapja. Tudtam volna a sajátomból is VFTS-t építeni, de nem ilyet, mint ez. Ennek erősebb a karosszériája, de könnyebb maga a kocsi. Egyszóval jó döntés volt, és remélem a jövőben ezt az eredményeink is mutatják majd.
|